سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین برنامه های ساخت شماره مجازی رایگان

حتما می دانید که جهت ثبت نام در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها لازم است شماره موبایل خود وارد کنید. اما برخی کاربران تمایل ندارند شماره موبایل خود را در سرویس های مختلف به اشتراک بگذارند. این کاربران می توانند از شماره مجازی استفاده کنند. شماره مجازی یک شماره موبایل عمومی است که به وسیله نرم افزارهای مختلف به کاربر ارائه می شود و فرد با استفاده از آن می تواند همچون شماره واقعی در شبکه های اجتماعی ثبت نام کرده و پیامک فعالسازی را دریافت نماید. اپلیکیشن های مختلفی جهت ساخت شماره مجازی رایگان وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی کرده و روش استفاده از آنها را ذکر خواهیم کرد. 

پیش از معرفی اپلیکیشن های مختلف ارائه شماره مجازی به صورت رایگان لازم است با ماهیت شماره مجازی آشنا شوید. ابتدا باید بدانید که شماره مجازی چیست و چه کارکردی دارد. پس از آن روش استفاده از برنامه های ساخت شماره مجازی را به شما آموزش خواهیم داد.

شماره مجازی چیست؟

به گزارش آن دیجیتال، شماره مجازی دقیقا همان شماره واقعی است و مانند سیم کارت واقعی عمل می کند و با استفاده از آن می توان پیامک ارسال و دریافت کرده و یا تماس برقرار کرد. تنها تفاوت در این است که شماره مجازی هویت واقعی و فیزیکی ندارد؛ همانطور که از نامش مشخص است. زمانی که شما از شماره مجازی استفاده می کنید هیچ سیم کارتی در اختیار ندارید و به واسطه نرم افزار ارائه دهنده آن شماره از امکانات آن استفاده می کنید. شماره های مجازی به صورت آنلاین و به وسیله نرم افزار یا وب سایت ارائه می شود. بنابراین جهت استفاده از شماره مجازی باید به اینترنت متصل باشیم.

همانطور که پیشتر ذکر شد با استفاده از شماره مجازی امکان ارسال و دریافت پیامک و همچنین برقراری تماس وجود دارد؛ که این مورد به وسیله همان برنامه یا سایت ارائه دهنده شماره انجام می شود. برخی از سرویس های ارائه شماره مجازی رایگان بوده و برخی نیز از مشتری ها هزینه دریافت می کنند. شماره های مجازی رایگان معمولا موقت هستند و کاربر تنها چند روز فرصت استفاده از آن را دارد. علاوه بر این باید بدانید که شماره های مجازی (مخصوصا شماره های مجازی رایگان) عمومی هستند و پیش از شما در اختیار کاربران دیگری بوده و پس از شما نیز در اختیار کاربران دیگری قرار خواهد گرفت.

چرا از شماره مجازی استفاده می شود؟

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها تمایل زیادی به استفاده از شماره مجازی دارند. احتمالا برای شما این سوال به وجود می آید که با وجود سیم کارت و شماره واقعی چه لزومی دارد که از شماره مجازی و موقت استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به طور کلی دو دلیل اصلی برای استفاده از شماره مجازی توسط کاربران وجود دارد.

1. حریم خصوصی

حتما این را می دانید که جهت فعالیت در بسیاری از اپلیکیشن های آنلاین نظیر پیام رسان ها باید از شماره موبایل خود برای ثبت نام استفاده کنید. چنین برنامه هایی به وسیله شماره موبایل حساب شما را ثبت کرده و با آن احراز هویت شما را انجام می دهند. گرچه استفاده از شماره موبایل علاوه بر سادگی کار، افزایش امنیت حساب کاربری شما را نیز به دنبال دارد. اما این موضوع در بعضی موارد باعث می شود شماره موبایل کاربر توسط دیگر کاربران مشاهده شود. به عنوان مثال در اپلیکیشن وایبر دیگر کاربران می توانند شماره موبایل شما را مشاهده کنند. تلگرام نیز شماره موبایل را به کاربرانی که در لیست مخاطبین قرار دارند نمایش می دهد. این مورد مشکلات دیگری نیز به دنبال دارد که باعث می شود برخی کاربران تمایل به اشتراک شماره موبایل خود نداشته باشند.

2. ساخت چند حساب کاربری

برخی کاربران تمایل دارند در اپلیکیشن های مختلف چند اکانت ایجاد کرده و از آنها استفاده نمایند. در حالی که تنها یک یا دو سیم کارت در اختیار دارند. علاوه بر این در مواردی فرد نمی خواهد شماره شخصی خود را وارد موضوعی خاص نماید. مثلا برای کار خود باید دارای اکانت باشد اما نمی خواهد با شماره شخصی خود این کار را انجام دهد. در این صورت استفاده از شماره مجازی می تواند بسیار مفید واقع شود. 

اپلیکیشن های دریافت شماره مجازی رایگان

برای دریافت شماره مجازی اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که هر یک از این اپلیکیشن ها شماره مجازی منطقه خاصی را ارائه می دهد. برخی از برنامه ها، شماره مجازی آمریکا را ارائه می دهند و برخی دیگر شماره های فیلیپین یا اندونزی را برای کاربران فراهم می کنند. اما در نهایت تمام شماره ها یک کار را انجام می دهند و کشور مربوط به شماره اهمیت چندانی ندارد. با توجه به این که رایگان بودن برنامه برای کاربران اهمیت دارد، ما لیستی از برنامه های رایگان دریافت شماره مجازی را برای شما تهیه کرده ایم که در ادامه می توانید آن را مشاهده نمایید.

  • Talk2
  • SmartCall
  • textPlus
  • TextNow
  • ESIAtalk
  • NextPlus
  • Text Free